جذب مشتری آرایشگاه مردانه در شرایط فوق رقابتی امروز به یکی از چالش های آرایشگران تبدیل شده است.
یکی از مهمترین اتفاقاتی که در شرایط فعلی بازار رخ داده است، این است که وفاداری مشتریان کاهش پیدا کرده است و در مقابل رقابت در بازار گسترش پیدا کرده است و مشتریان برای رفع نیازها و خواستههایشان با گزینههای مختلف و متنوعی در سراسر شهر روبرو هستند.
از این رو آرایشگاه های مردانه با مشکل جذب مشتری جدید و حتی وفاداری مشتریان روبراه هستند.
در مقاله فوق به 3 راهکار مهم اشاره میکنیم که باعث جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی خواهد شد.
1.استفاده از تایید اجتماعی برای جذب مشتری
یکی از مهمترین مواردی که باعث جذب مشتری آرایشگاه میشود، این است که مشتریان احتمالی ببینند گروه زیادی از مشتریان از خدمات آرایشگاه مردانه شما استفاده کردهاند و رضایت دارند.
بدین منظور شما میتوانید با گرفتن ویدیوهایی از محل کار، نظرات مشتریان راضی و همچنین درخواست از آنها برای بیان نظراتشان درباره کیفیت خدماتی که دریافت کردهاند و همچنین انتشار آنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام و فضای مجازی باعث اعتمادسازی و اعتبارسازی در میان مشتریان احتمالی آقا شوید و آنها را تحریک و ترغیب به دریافت خدمات از خودتان کنید.
2.ارتباط با مشتری
شما به عنوان یک آرایشگر باید سعی کنید قبل از اینکه یک آرایشگر باشید، برای مشتریان یک دوست و برادر باشید و با آنها به نحوی ارتباط برقرار کنید که باعث ایجاد حس صمیمیت و اعتماد در مشتریان شود.
برای ارتباط با مشتری باید کانالهای ارتباطی مختلفی داشته باشید. این کانالها میتواند شامل یک شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک پیامرسان مانند تلگرام یا واتساپ و یک خط تلفن ثابت و همراه باشد تا مشتریان بتواند در هر زمان با شما ارتباط برقرار کنند.
همچنین شما باید با استفاده از اعیاد و اتفاقات مختلفی که در سال داریم مشتریان را گردهم جمع کرده و با روشهای مختلف به آنها نزدیکتر شوید. کیفیت درآمد و فروش شما به کیفیت ارتباطاتتان به بازار هدف و مشتریان بستگی دارد.
3.تمرکز بر بالا بردن کیفیت تجربه مشتری
یکی از مهمترین دلایلی که باعث تکرار مراجعهکننده به آرایشگاه شما و جذب مشتریان آرایشگاه میشود، این است که آن مشتری از مراجعه قبلی حس خوبی را از شما دریافت کرده باشد. حال این حس میتواند از نحوه رفتار و برخورد شما، نحوه پذیرایی شما از مشتریان، محیط فروشگاه یا کیفیت خدماتی باشد که از شما دریافت کرده است.
شما به عنوان یک آرایشگر میتوانید همواره با طراحی داخلی جذاب فروشگاه، استفاده از بوهای خوش و جذاب و همچنین موزیکهای ملایم و آرامبخش کاری کنید تا مشتری از بودن در آرایشگاه شما لذت ببرد.
همچنین میتوانید برای مشتریان یکسری پذیراییهای ویژهای را در نظر بگیرید; به عنوان مثال مشتریان بتوانند بهصورت دلخواه از خود به وسیله چای و شیرینی پذیرایی کنند، همچنین بازی های سرگرمی وجود داشته باشد تا هنگامی که نوبت مشتری برای دریافت خدمات شود، مشتری از آنها برای سرگرمی خود استفاده کند.
هرچه بیشتر بتوانید ارزش افزوده بیشتری در ذهن مشتری ایجاد کنید، به همان مقدار کیفیت تجربه مشتریان را در اثر ارتباط با خودتان و آرایشگاهتان افزایش داده و باعث افزایش جذب مشتری آرایشگاه و فروش و درآمد خود خواهید شد.
4.خدمات متنوع و کاملا شخصیسازی شده ارائه کنید
یکی از دلایلی که افراد یک آرایشگاه خاص را برای اصلاح و پیرایش موهای خود انتخاب میکنند، متفاوت بودن خدمات آن آرایشگاه و مدلهای متنوع و مختلف است که آرایشگر با توجه به هر مشتری روی او پیادهسازی میکند.
همچنین شما به عنوان یک آرایشگر باید مدلهای مختلف اصلاح و پیرایش مو را فرا بگیرید و با پیاده سازی آن بهصورت منظم بر روی خودتان، کاری کنید که خود شما مدل آرایشگاهتان باشید و افراد بتوانند مدلهای خاص را از نزدیک ببینند و برای خودشان سفارش دهند.
هرچه بتوانید مدلهای مختلف اصلاح و پیرایش مو را برای افراد بهصورت شخصیسازی شده اجرا کنید، احتمال آنکه آن مشتری به مشتری وفادار و همیشگی شما تبدیل شود بالا خواهد رفت و همچنین باعث میشود که آن مشتری مبلغ و مروج آرایشگاه شما نیز شود و دیگران را هم به شما جهت اصلاح و پیرایش معرفی کند
با توجه به مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت که برای جذب مشتریان آرایشگاه 4 راهکار مهم وجود دارد.
آن راهکارها شامل استفاده از تایید اجتماعی، ارتباط با مشتری، تمرکز بر بالابردن کیفیت تجربه مشتری و ارائه خدمات متنوع و کاملا شخصیسازیشده است.