آموزش کسب و کار

آموزش جدیدترین و کاربردی ترین نکات بازاریابی و فروش مدرن

آموزش کسب و کار

آموزش جدیدترین و کاربردی ترین نکات بازاریابی و فروش مدرن

ما در این بلاگ شما را با جدیدترین و کاربردی ترین نکات در حوزه کسب و کار آشنا خواهیم کرد و شما می توانید با اجرایی کردن راهکارها، کسب و کار خود را حفظ و توسعه دهید.

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش بی حد و مرز و راهکارهای فروش در شرایط بحران به دل مشغولی اکثر مدیران و صاحبان کسب‌وکارها تبدیل شده است.

این روزها کسب‌وکارها شرایط عجیبی را سپری می‌کنند.

از یک‌سو بحران کرونا تبدیل به یک معضل و چالش جدی برای جذب مشتری و افزایش فروش شده است و از سوی دیگر عواملی مانند افزایش تورم و قیمت‌ها، بالارفتن نرخ ارز، بی‌ثباتی و چالش‌های زیاد در جذب و استخدام پرسنل اکثر مدیران و صاحبان کسب‌وکارها را دچار سردرگمی و چالش کرده است.

همچنین با توجه به اتفاقات پیش‌آمده، رفتار مصرف‌کنندگان هم دچار تغییرات شدیدی شده است و باعث شده کسب‌وکارهای زیادی دیگر مانند دوران قبل از کرونا نتوانند فروش بی حد و مرز و ‌شگفت‌انگیز و خوبی را تجربه کنند.

همانا با توجه به تمام اتفاقات پیش‌آمده، هر کسب‌وکار اگر ۵ راهکار زیر را اجرایی کند ، می‌تواند کسب‌وکار خود را حفظ و فروش بی‌ حد و مرز را تجربه کند.

۱.تمرکز بر روی ارتباطات حسی با مشتری

این روزها خیلی از مشتریان به واسطه کرونا و شرایط اقتصادی دچار استرس، کلافگی، اضطراب شده‌اند و همچنین در خرید هم اعتراضات قیمتی را مطرح می‌کنند و برای خریدهایشان تردید دارند.

یک فروشنده و کسب‌وکار این روزها باید همراه مشتری باشد و حس همدلی خود با مشتری را از طریق ارتباطات حسی تقویت کند تا مشتری حس خوبی بگیرد.

برای ارتباطات حسی کافیست اگر مشتریان بصورت حضوری از شما خرید می‌کنند، بر روی چیدمان پیشنهادات فروش، رعایت موارد بهداشتی، رفتار با مشتری، مدیریت سوالات مشتری، پاسخ مناسب به اعتراضات و بهانه‌های مشتری توجه و تمرکز کنند و سعی کنند با رفتار و گفتار خود به نوعی در مشتری برای خرید احساس راحتی و آرامش ناشی از خرید و هم صحبتی ایجاد کنند.

همچنین اگر مشتریان بصورت اینترنتی از شما خرید کرده‌اند، می‌توانید طبق برنامه‌ریزی منظم از طریق تلفن با مشتریان ارتباط برقرار کنید و مشکلات، نظرات و انتقادات آنها را گوش کنید و سعی در مشکل‌گشایی و ایجاد  یک ارتباط مستمر و ادامه‌دار کنید.

2.خدمات چند کاناله

وقتی بحران اتفاق می‌افتد، ناخودآگاه میزان تردید و خرید نکردن مشتریان افزایش می‌یابد و مشتریان با توجه به همه جوانب، کسب‌وکار یا فروشنده‌ای را برای رفع نیاز و خواسته خود انتخاب می‌کنند.

یک کسب‌وکار می‌تواند با ارتقا کانال‌های ارتباطی و ارائه پشتیبانی‌ها و خدمات متنوع، ترس و ریسک مشتریان ناشی از خرید را کاهش  داده و باعث اعتمادسازی و متقاعدسازی سریعتر مشتریان جهت خرید و فروش بی حد و مرز شود.

یک کسب‌وکار باید خدمات تلفنی، حضوری و اینترنتی را بصورت کاملا منظم، منسجم و برنامه‌ریزی شده مطابق با میل و نیاز مشتریان برای کسب‌وکار خود طراحی و اجرا کند.

یکی از رموز موفقیت در فروش بی حد و مرز در ارائه هرچه بهتر خدمات در تمام ایام سال و متفاوت‌تر از همه رقبا در بازار است.

3.همکاری در فروش

یکی از مهمترین کارهایی که یک کسب‌وکار در شرایط بحران جهت فروش بی حد و مرز می‌تواند انجام دهد، همکاری با کسب‌وکارهای مکمل، رقبا و مشتریان فعلی برای بیشتر دیده‌شدن و فروش محصولات و خدمات است.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک شیرینی فروشی دارید، می‌توانید با یک گل فروشی در ازای تبادل تبلیغات و مشتری همکاری نمایید.

همچنین کسب‌وکارها می‌توانند از طریق وب‌سایت و یا حضوری، طرح درآمدزایی مشتریان فعلی را اجرا کنند.

بدین صورت که هر نفر به تعداد مشتریانی که به کسب‌وکار ما معرفی می‌کند یک درصد پورسانت تعلق بگیرد.

نکته بسیار مهم در همکاری با افراد در بازار، تبادل برد-برد است که باید هر کدام از طرفین از این همکاری سود و نفعی را ببرند.

4.طراحی سیستم ایجاد تجربه جذاب مشتریان

همه ما انسان‌ها دارای ۵ حس هستیم و همواره احساسات‌مان قویتر از منطق در خرید و ارتباط با افراد دیگر است.

با توجه به این موضوع، هر کسب‌وکار می‌تواند بر روی ایجاد تجربه‌ای جذاب برای جذب مشتریان بیشتر و تکرار خرید توسط مشتریان فعلی جهت فروش بی حد و مرز تمرکز کند.

تجربه جذاب از اولین نقطه تماس مشتری با شما شروع می‌شود و به مرور هرچه مشتریان بیشتر با شما آشناتر می‌شوند، از شما توقع و انتظار بیشتری دارند و شما باید برای خوشحال کردن و سرگرمی آنها و ایجاد تجربه‌ای متفاوت بصورت مستمر، همواره در تلاش باشید.

به عنوان مثال شما به عنوان یک کسب‌وکار می‌توانید بر روی خدمات متفاوت و شگفت‌انگیز به مشتریان تمرکز کنید و از سوی دیگر با همراستایی کانال‌های ارتباطی و فروش‌تان به ایجاد تجربه جذاب به مشتری کمک شایانی کنید.

5.مدیریت افکار

یکی از مهمترین مواردی که در شرایط بحران باعث برانگیختگی و آشفتگی مشتریان می‌شود، دریافت افکار منفی و ترس‌آور از طرف رسانه‌های مختلف، همکاران، دوستان و آشنایان و خانواده است.

افکار قدرت عجیبی بر روی بهره‌وری و عملکرد ما در همه جوانب زندگی دارد و اکثر افراد در مدیریت افکار با مشکلات زیادی روبرو هستند.

یک فروشنده و کسب‌وکار باید در بحران بر روی مدیریت افکار سرمایه‌گذاری کند.

فروشندگان با مطالعه بیشتر، حضور کمتر در رسانه‌های اجتماعی و حضور در آموزش‌های روانشاسی و توسعه فردی بر روی خود و رفتار صحیح با مشتری در بحران تمرکز کنند.

همچنین کسب‌وکارها با ارائه محتواهایی جذاب، سرگرم‌کننده و متقاعدکننده، ترس مشتریان از خرید را کاهش دهند و به آنها بابت خرید یکسری قوت قلب‌ها و اعتبارهایی بدهند.

به‌صورت کلی یک کسب‌وکار و فروشنده برای فروش بی حد و مرز در بحران باید بر روی بازار هدف و مشتریان تمرکز ویژه‌ای داشته باشد و با استفاده از راهکارهایی همچون تمرکز بر روی ارتباطات حسی با مشتری، خدمات چند کاناله، همکاری در فروش، طراحی سیستم ایجاد تجربه جذاب مشتریان و مدیریت افکار در صدد جذب حداکثری مشتریان برآید.

  • خدامراد رستمی
  • ۰
  • ۰

تولید محتوا با گوشی موبایل به یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های تولید محتوا و جذب مخاطب و تبدیل مخاظب به مشتری تبدیل شده است.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات پی در پی در نحوه و سبک زندگی ما انسان‌ها در جامعه، روش‌های کسب درآمد هم دچار تغییرات گسترده‌ای شده است.

 همانا تمام کسانی که کسب‌وکاری در حوزه اینترنت دارند و در شبکه‌های اجتماعی و حوزه وب فعالیت دارند، می‌توانند با تولید محتوا و توزیع آن در فضای اینترنت، مشتریان و مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند و درآمد و فروش خود را افزایش دهند.

یکی از شیوه‌های جذاب و کم هزینه برای تولید محتوا، استفاده از گوشی موبایل است که در ادامه به ۷ ایده بسیار مهم و کاربردی اشاره خواهیم کرد که فقط با یک گوشی موبایل می‌توانید محتواهایی جذاب برای وب سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان تولید کنید.

۱.تولید محتوای ویدیویی

شما به عنوان یک تولید کننده محتوا می‌توانید با گوشی موبایل ۴ نوع ویدیو را برای محصولات و کسب‌وکارتان تولید کنید. دسته اول ویدیوهایی درباره معرفی محصولات، نوع دوم معرفی برند و کسب‌وکارتان، دسته بعدی ویدیو راهنما یا آموزش صحیح استفاده از محصول و دسته آخر ویدیو تبلیغاتی درباره یک جشنواره فروش یا رویداد خاصی که در حوزه کسب‌وکارتان قصد اجرای آن را دارید.

2.تولید محتوای صوتی

یکی از راحت‌ترین و سریعترین روش‌های تولید محتوا با گوشی موبایل، تولید محتوای صوتی با گوشی موبایل است. بدین صورت که شما در ابتدا باید نرم‌افزارهای رایگان ضبط صدا را دانلود کنید و در ادامه به راحتی می‌توانید صدای خود و دیگران را ضبط کنید و سپس با استفاده از نرم‌افزارهایی مانند adobe Audition  آن صدا را تدوین و آماده عرضه کنید.

3.تولید محتوای متنی

یکی از محتواهایی که هر تولید کننده محتوا باید برای یک وب سایت تولید کند، محتواهای متنی شامل مقاله، خلاصه نویسی، ترجمه و مواردی اینچنینی است. شما می توانید با استفاده از برنامه های note  که بصورت رایگان در کافه بازار و همچنین google play  و یا apple store  عرضه می‌شوند استفاده کنید و متن‌های متنوع و جذابی را برای یک وب‌سایت تهیه و آماده کنید

4.استفاده از گیمفیکیشن

یکی از جذاب‌ترین روش‌های تولید محتوا با گوشی موبایل، طراحی یکسری بازیها و نظرسنجی‌ها جهت سرگرمی مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و وب‌سایت است.

بدین منظور به عنوان مثال شما می‌توانید یکسری مسابقات در بستر اینستاگرام طراحی کنید و در ازای جواب درست به مخاطبان امتیاز دهید و به نفرات برتر جایزه اهدا کنید.

5.محتوای تولیدی کاربران

یکی از جذاب‌ترین و موثرترین راهکار جهت تولید آسان محتوا با گوشی موبایل درخواست از مخاطبان برای ارسال ویدیو و عکس در رابطه با محصولات و کالاهایمان است.

بدین صورت که از مخاطب در قالب یک مسابقه تقاضای ارسال عکس و ویدیو با محصولمان را می‌کنیم و در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام به اشتراک می‌گذاریم و هر عکس و ویدیویی که بیشترین لایک و کامنت را داشت، به عنوان برنده انتخاب می‌کنیم.

6.استفاده از قابلیت لایو(زنده)

در شرایط فعلی، مخاطبان به جهت اعتمادسازی بیشتر به دنبال ارتباط‌های مستقیم با افراد و کسب‌وکارها هستند.

همانا کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از لایو اینستاگرام و استفاده از برنامه‌های ویدیوکنفرانس مانند skype ، استفاده از پیام رسان هایی مانند واتس آپ و تلگرام با مخاطبان و مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنند و اعتماد آنها را برای خرید محصولات و خدمات خود جذب کنند.

7.گزارش ویدیویی

هر تولید کننده محتوا می تواند به سادگی با گوشی موبایل خود اتفاقات روزانه خود و کسب وکار خود را در قالب یک ویدیو که در حال گزارش و توضیح است، به مخاطبان از طریق اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ و وب سایت ارائه دهد.

اگر خواسته باشیم یک جمع بندی کوتاهی داشته باشیم، در این مقاله به ارائه ۷ ایده تولید محتوا با گوشی موبایل پرداختیم که هر ارائه دهنده محتوا می‌تواند با کمی خلاقیت و استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی آن را تولید کند.

نکته مهم در این ۷ ایده، عملگرایی و خلاقیت در تولید محتوا با گوشی موبایل است که هر فرد می‌تواند با توجه به مخاطب شناسی دقیق ، محتواهایی جذاب و کاملا شخصی‌سازی‌شده را برای مخاطبان تولید کند.

 

  • خدامراد رستمی
  • ۰
  • ۰

افزایش ترافیک سایت یکی از مهم ترین چالش های هر وب سایت به شمار می آید.

بدون شک هدف از ایجاد یک سایت، کسب تعداد زیاد مخاطب است که در اصطلاح تحت عنوان ترافیک سایت معرفی می شود. درواقع به هر میزان که این نرخ بالاتر باشد، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد، با این حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا علی رغم تلاش های بسیاری از افراد، نتیجه لازم به دست نمی آید؟

پاسخ به این سوال را باید تنها در یک مورد خلاصه کرد، روش های مورد استفاده چندان مناسب نبوده و بهترین محسوب نمی شود، با این حال ممکن است تصور کنید که بهترین ها، پرهزینه بوده و این امر ممکن است از عهده برند نوپای شما خارج باشد، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و شما با اقدامات کاملا ساده نیز می توانید در این زمینه اقدام کنید. در همین راستا به بررسی پنج راهکار ساده و در عین حال سریع برای افزایش ترافیک سایت، خواهیم پرداخت.

۱.محتوای باکیفیت تولید کنید.

اشتباه بزرگ بسیاری از سایت ها این است که تیترهای بسیار جذابی را انتخاب می‌‌کنند، با این حال محتوای آنها کاملا ضعیف و حتی به دور از محوریت تیتر است. تحت این شرایط بدون شک اقدامات شما ضامن موفقیت در افزایش ترافیک سایت در درازمدت نخواهد بود.

در این رابطه توجه داشته باشید که رعایت اصل سادگی، کوتاهی و تنوع سه ضلع موفقیت شما خواهد بود. همچنین توجه به اصل CTA باعث ایجاد تعامل لازم میان شما و مخاطبان می شود. بدون شک کیفیت کار، بهترین تبلیغ ممکن است.

۲.از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی در حال حاضر به حدی زیاد است که به بخش جدایی ناپذیر افراد در زندگی روزمره تبدیل شده است. به همین خاطر حضور در شبکه های اجتماعی نه تنها در زمینه سئو سایت تاثیرگذار است، بلکه می تواند پلی برای آشنایی و مراجعه افراد بیشتر به سایت و افزایش ترافیک سایت باشد.

در نهایت توجه داشته باشید که وجود نظم کاری، عاملی برای کسب موفقیت های بیشتر خواهد بود. بدون این امر مخاطب ابدا احساس راحتی لازم با شما را نخواهد داشت. در این زمینه نیز کیفیت کار بسیار مهم بوده و باعث می شود تا مطالب شما به صورت مکرر، به اشتراک گذاشته شود.

همانا لازم است با برنامه‌ریزی بر روی اینستاگرام، یوتیوب ، توییتر و لینکدین مخاطبان را به وسیله روش‌های مختلف مانند هدیه، جایزه بزرگ، محصول ویژه و …. به سمت سایت هدایت کنیم.

۳.بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا به زبانی ساده یعنی رعایت اصول سئو در مطالب تولیدشده که باعث افزایش شانس دیده شدن آنها خواهد شد. در این رابطه روش های مختلفی برای انواع محتواها شامل متن، تصویر، ویدئو و فایل صوتی وجود دارد که ضروری است تا در این رابطه مطالعه کافی را داشته باشید. برای مثال انتخاب تیتر مناسب با توجه به کلمات کلیدی، یکی از اصول اولیه محسوب می شود.

در آخر فراموش نکنید که حتی بهترین محتواها، بدون رعایت اصول سئو، شانس موفقیت بسیار کمی در افزایش ترافیک سایت خواهند داشت.

۴.استفاده از ایمیل

اگرچه به عقیده برخی از افراد بازاریابی از طریق ایمیل به پایان راه خود رسیده است، با این حال آمارهای موجود خلاف این موضوع را به اثبات رسانده و لازم است تا همچنان بر روی آن تمرکز کنید، با این حال هر ایمیلی نیز نتیجه بخش نخواهد بود. در این رابطه ارسال اخبار، گزینه مناسبی محسوب می شود.

فراموش نکنید که بسیاری از سایت ها به محض واردشدن افراد، پیشنهاد می کنند که با واردکردن ایمیل خود از آخرین اخبار مطلع شوند. این تکنیکی است که در اکثر سایت های ایرانی به اشتباه اجرا می‌شود.

بهتر است در ابتدا مدت زمان ماندگاری مخاطبان را در داخل وب‌سایت با استفاده از محتواهای جذاب افزایش دهید و سپس بعد از مشاهده بعضی از مطالب پیشنهاد وارد کردن ایمیل جهت ارسال بروزترین اخبار برای مخاطب به نمایش در بیاید.

۵٫لینک سازی

یک وب سایت جذاب باید حاوی یکسری لینک‌های داخلی و خارجی باشد. به صورتی ساده، لینک داخلی را باید ارجاع های درون سایت به صفحات دیگر تعریف کرد.

 برای مثال شما می توانید در یک صفحه، لینک مقالات مرتبط با موضوع را نیز ذکر کرده و با این اقدام مخاطب را به ماندگاری بیشتر دعوت کنید.

 در این رابطه وجود تعداد زیادی از این لینک ها به ترافیک سایت شما کمک خواهد کرد، با این حال توجه داشته باشید که موارد کاملا باید با موضوع صفحه اصلی، ارتباط داشته باشد.

 در غیر این صورت ظاهری غیرحرفه ای را پیدا خواهید کرده و نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. درواقع به همان میزان که ایجاد پیوند میان مطالب مهم است، نحوه و تشخیص زمان و مکان درست آن نیز اهمیت دارد.

همچنین در رابطه با لینک‌های خارجی باید به وسیله سایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده شود. تبلیغات آنلاین ، هدایت از شبکه های اجتماعی به سوی سایت، استفاده از وب‌سایت‌های بقیه همکاران و … جزو این موارد می‌باشد.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که برای افزایش ترافیک سایت وبازدید سایت می‌توان بر روی ۵ عامل تولید محتوای باکیفیت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی محتوا، استفاده از ایمیل و لینک‌سازی تمرکز کرد.

 

 

 

  • خدامراد رستمی